Boh – Ježiš Kristus – Cirkev – Matka všetkých národov

Just another WordPress.com site

DISKUSNÉ FÓRUM

Tu môžete napísať svoje postrehy, čo vás zaujalo, alebo o čom by ste chceli diskutovať.

13 comments on “DISKUSNÉ FÓRUM

  1. Anonym
    6 marca, 2015

    Dobrý vecer. Chcela by som sa spýtať a mať jasnejšie v tejto veci:
    Som rímo katolíčka a manžel je evanielik. Sobáš sme mali v evanielickom kostole.
    Otázka na Vás je, môžeme diaťa pokrstiť v rímskokatolíckom kostole , ak bol sobáš v evanielickom ? a či môže byť krstným otcom evanielik ?
    Za odpoveď Vám veľmi pekne dakujem.

    • emanuelbohsnami
      6 marca, 2015

      Pochvaleny bud Pan Ježiš Kistus

      Tu je cirkevný-katolicky zakon z KKP (Kodex kanonickeho prava), ktorým sa riadia katolici a kedže si katolička, aj ked vydatá za evanjelika, predsa sa to týka vašej situácie:

      IV. kapitola
      KRSTNÍ RODIČIA

      Kán. 872 – Krstencovi sa podľa možnosti má dať krstný rodič, ktorého úlohou je dospelému krstencovi pomáhať pri uvedení do kresťanského života a dieťa, ktoré má byť pokrstené, spolu s rodičmi priniesť na krst a takisto sa usilovať, aby pokrstený viedol kresťanský život, primeraný krstu, a aby verne plnil povinnosti, ktoré s ním súvisia.
      Kán. 873 – Za krstného rodiča sa má brať iba jeden krstný otec alebo iba jedna krstná matka, alebo jeden krstný otec a jedna krstná matka.
      Kán. 874 – § 1. Aby niekto bol pripustený na prijatie úlohy krstného rodiča, je potrebné:
      1. aby ho určil sám krstenec alebo jeho rodičia, alebo ich zástupca, alebo ak títo chýbajú, farár alebo vysluhovateľ, a aby bol schopný a mal úmysel plniť túto úlohu;
      2. aby zavŕšil šestnásty rok života, ak diecézny biskup nestanovil iný vek alebo ak sa farár alebo vysluhovateľ domnievajú, že z oprávneného dôvodu treba pripustiť výnimku;
      3. aby bol katolík, pobirmovaný a ktorý už prijal najsvätejšiu Eucharistiu, a viedol život primeraný viere a úlohe, ktorú má prijať;
      4. aby nebol postihnutý nijakým kánonickým trestom, zákonne uloženým alebo vyhláseným;
      5. aby nebol otcom alebo matkou krstenca.
      § 2. Pokrstený, ktorý patrí do nekatolíckej ekleziálnej spoločnosti, sa má pripustiť jedine spolu s katolíckym krstným rodičom, a to iba ako svedok krstu.

      http://www.intratext.com/IXT/SLK0042/_P29.HTM

      ***

      Otázka: “môže byť krstným otcom evanjelik?”

      Odpoved: “Kán. 874 – § 1. Aby niekto bol pripustený na prijatie úlohy krstného rodiča, je potrebné:

      3. aby bol katolík, pobirmovaný a ktorý už prijal najsvätejšiu Eucharistiu, a viedol život primeraný viere a úlohe, ktorú má prijať;”

      – to znamená, že evanjelik nemôže byť, pretože v zakone sa zrozumiteľne píše, že ním musí byť katolik.

      Avšak, je tu ešte možnosť, že krstenec (dieťa) nebude mať krstneho otca, iba mamu, ale musí byť katolička. To píšem pre prípad, žeby ste nezohnali nijakeho katolickeho muža, ktorý by chcel byť krstným otcom.

      To vyplýva z tohto zakona:

      Kán. 873 – “Za krstného rodiča sa má brať iba jeden krstný otec alebo iba jedna krstná matka, alebo jeden krstný otec a jedna krstná matka.”

      – z uvedeneho zakona môžeme vyrozumieť o možnostiach, kedy krstenec by mohol mať 2 alebo 1 krstneho rodiča, čiže aj taka možnosť, kedy by krstenec mohol mať “iba jednu krstnu matku” (bez krstneho otca”)

      Otazka: “môžeme diaťa pokrstiť v rímskokatolíckom kostole , ak bol sobáš v evanielickom ?”

      Odpoved: Môžete aj za učasti manžela, ktorý by tam bol “len ako svedok”, čo vyplýva z hore uvedeneho zakona ako aj z nasledujuceho, kde sa z pravidla určuje miesto krstu práve kostol alebo kaplnka.
      Kán. 857 – § 1. Okrem nevyhnutného prípadu vlastným miestom krstu je kostol alebo kaplnka.

      Aj keby vaše manželstvo nebolo platne, nie je to prekažkou pri udeleni krstu vašho dieťaťa, pretože to nie je podmienkou. Za podmienku sa považuje hlavne, aby krstný rodič bol katolik/čka (v milosti posväcujucej)

      Odporučam na prečitanie tieto pravidla:

      I. kapitola SLÁVENIE KRSTU
      II. kapitola VYSLUHOVATEL KRSTU
      III. kapitola KRSTENCI
      IV. kapitola KRSTNÍ RODICIA
      V. kapitola DÔKAZ A ZÁPIS O UDELENOM KRSTE

      http://www.intratext.com/X/SLK0042.HTM

      ….a čo sa týka kostola, tak vo farskom kostole (podľa predpisov), pretože aj ked sa jedna o formalne zaležitosti, prave kvôli nim budete mať zbytočne problemy.

  2. Monika
    25 marca, 2015

    Dobrý deň, chcela by som prostredníctvom tejto stránky poprosiť všetkých,, keby mi mohli vyplniť dotazník, týkajúci sa Dechtíc a zjaveniam Panny Márie. Ďakujem
    https://docs.google.com/forms/d/1UnJbH2Y7-bORkC2NSVh71V-eApkoaWXLupo8-dgDhHg/edit#

  3. johana
    3 júna, 2015

    dobry den,ospravedlnujem sa,bude to dlhe,ale potrebujem aby ste to chapali..totiz takto pred rokom som sa s niekym vyspala(z toho som sa vyspovedala uz)..a potom asi o tyzden som sa citila divne,to je teraz nepodstatne,ale tazil ma taky pocit ci nie som tehotna (aj ked to bolo tak chranene,ze absolutne malicka sanca,mozno az nulova),len som bola proste trocha mimo. no a v tom case som sla na festival, kde som sa isla opit a niekde vzadu v hlave om mala myslienku ze sa opijem velmi a ono to nejak zomre alebo co.. bola to hlupost, neverila som ani velmi ze som tehotna,proste taky nejaky blby napad, co je uplne odveci,pretoze ja som dost proti potratom,a s om si myslela ze takto sa to proste aspon nikdy nedozviem alebo co.. no proste som sa bala strasne. neskor som zistila ze to aj tak plod neovplyvni v tej skorej dobe,ze to az neskor moze. a potom za dva tyzdne alebo kedy,ked mi ani kramy neprisli a ja uz som sa naozaj bala,ma ani nenapadlo ist na potrat,proste som sa zmierila s tym ze s to ked tak necham. cize ked uz prislo na take vedome rozhodovanie tak som potrat uplne zavrhla a nikdy by som to dieta nezabila samozrejme ze tehotna som nebola (opakujem,skoro som ani nmala ako), vsetko to bol absolutny stres a to dusenie v sebe k tomu som vtedy mala zapal a vela veci bolo divnych.. proste je to trocha smiesne takto z odstupom casu,ale vtedy sa mi to smiesne nezdalo otazka teda je, ci ta mala opita myslienka moze byt hriechom? kedze nie len skutky su hriech. dakujem ak ste to docitali..

    • emanuelbohsnami
      3 júna, 2015

      Drahá Johanka
      Dakujem, že si napísala podrobnejšie svoju osobnu životnu skusenosť a že sa zaujímaš o to, čo bolo hriešne na tvojich myšlienkach. Tiež to trochu viac rozpišem, aby bolo medzi nami lepšie porozumenie.

      Pýtala si sa, či tvoja myšlienka bola hriešna:

      “…v tom case som sla na festival, kde som sa isla opit a niekde vzadu v hlave som mala myslienku ze sa opijem velmi a ono to nejak zomrie alebo co..”

      Konkretne táto tvoja myšlienka bola hriešna, pretože si túžila “zabiť plod dieťaťa”, aj ked spôsobom, aký sa ti zdal humannejší – nadmerným užitím alkoholu. Kedže tužiť usmrtiť počateho človeka je už ťažkým chriechom (ako tužiť po cudzoložstve-to je ten priklad, ktorý si spomenula z Biblie) tak predsa ešte dodám, že si zašla dalej, ked si sa napokon pre ten skutok aj rozhodla. Mám na mysli, že si sa rozhodla opiť a aj si to urobila.
      Opiť sa je jeden ťažký hriech, ale opiť sa s umyslom zničiť počatý plod je druhý ťažký hriech. Takže si spachala 2 ťažke hriechy: Opilstvo a opilstvo pre vraždu. Aj ked nedošlo k usmrteniu plodu, nakoľko si ani nepočala dieťa, predsa však si sa rozhodla nie lenže plod usmrtiť, ale si preto aj niečo urobila (opila sa…)

      Vychadzam z učenia Katechizmu, kde sa piše o hriechu cudzoložstva, ktorý ešte nebol spáchaný, ale kedže sa človek preň v duchu – myšlienkach – rozhodol a tak by aj urobil, pri prvej priležitosti, tak tým padom scudzoložil v myšlienkach. A podobne to sa dá aplikovať aj na hriech interupcie alebo inač povedane-umelý potrat.

      Ešte doplnim, že v katechizme sa pripušťa poľachčujuca okolnosť, ked človek usmrti ineho človeka v stave opilosti. Ale, kedže si sa rozhodla pre vraždu ešte predtým ako si sa opila, tak tam sa nedá hovoriť o nejakých poľachčujucich okolnostiach. Tvoje šťastie spočiva v tom, že si nepočala dieťa a že nakoniec aj tužiš všetko napraviť.

      Spovedala si sa z hriechu smilstva, ako si pisala, že si mala pohlavný styk, ale bolo by dobre, keby si sa vyspovedala aj z dalších hriechov, ktoré s tým suviseli:

      1.Pohlavný styk s umelými prostriedkami, či už to bola antikoncepcia alebo prezervatív, všetko je ťažkým hriechom proti prirodzenemu pohlavnemu styku

      2.Opilstvo a opilstvo s tužbou zničiť plod

      Tiež by som odporučal vyhybať sa takým festivalom, kde hraje tvrdá hudba a kde sa ľudia opijaju, lebo prave tam sa odburavaju dobre myšlienky a napadaju myseľ tie zle.

      Ak si niečomu neporozumela, spokojne napiš
      Boh Ťa miluje a má s Tebou úžasný Plán

      • johana
        3 júna, 2015

        dakujem velmi za odpoved. vyspovedala som sa este dnes,samozrejme som sa kazdu minutu musela znovu a znovu presviedcat a dodavat si odvahu, ale stale som prosila Boha o silu zvladnut tu spoved. viem ze to cele nestaci na odcinenie toho hriechu, a ze este nemam vyhrate len tym ze som sa vyspovedala,ale mam pocit ze mozno aj to bola cast pokania, uz len ten neskutocny strach, ze ma knaz nepochopi a posle prec. alebo ze to nezvladnem povedat nahlas. teraz som konecne pokojna,nemozem povedat stastna,pretoze az teraz, po roku, ked som si uvedomila co sa vtedy naozaj stalo, sa citim skutocne vinna a to asi tak lahko nezmizne,ale zvladla som tento velky krok. a tiez mam pocit akoby bol Boh rad,ze som to spravila, akoby mi svojim sposobom vysiel v ustrety,pretoze spovednik bol nesmierne chapavy a povzbudil ma, vobec som necakala take dobro z neho,predtym som mala aj horsiu skusenost s knazmi pri spovedi. takze este raz, dakujem Vam za cas a ochotu, za uprimnost a tiez za to ze ste ma neodsudili. a dufam ze mi to Pan odpustil, budem sa snazit konat uplne inak.

        • emanuelbohsnami
          3 júna, 2015

          Gratulujem Johanka
          Zvladla si to s Božou pomocou. Už len vytrvaj vo viere, že Ježiš Ti vo spoovedi odpustil, lebo niekedy ludia podliehaju diablovmu pokušeniu, ked prestavaju veriť v Božie odpustenie skrze knaza.

          Mne sa pači, že si dlho nevahala a išla hned na spoved, lebo nie každý to dokaže a dlho s tým bojuje. Nech Ti Pán Boh nadalej pomáha vytrvať v milosti posväcujucej a obraciať sa na Neho, za každým pádom, aby ťa pozdvyhol ako svoje Dieťa:)

  4. Anonym
    21 júla, 2016

    Dobry den, chcel by som sa spytat… v Pisme sa v knihe Levitikus, 20-tej kapitole pise o trestoch smrti, upaleniach… Pravdepodobne som si to len zle vysvetlil, ale chcel by som tomu rozumiet co najlepsie…

    V stredoveku Krestania zabijali “hriesnikov”, upalovali ich… Pochopili oni zle Pismo? Ak ano, tak ako to treba chapat, ak nie tak preco sa papezi (najma Jan Pavol II) ospravedlnuju za skutky Krestanov v stredoveku, ked nekonali v rozpore s Pismom?

    Navrat do sucasnosti 😊 – vrazda je smrtelny hriech, v knihe Levitikus, kapitola 20 sa pise o konkretnych situaciaxh, kedy je “krv na hriesnikovi”, ale stale je to vrazda. Clovek ma svedomie, ktore trpi v takych situaciach…

    Pytam sa, lebo s touto kapitolou sa casto ohanaju neznabohovia a ateisti, hlavne v teme homosexuality.

    ,,Ak je niekto gay a hľadá Boha a koná dobro, kto som ja, aby som ho súdil?“
    (papez Frantisek) – je tento vyrok v rozpore s Pismom?

    Dakujem pekne

    • Admin
      21 júla, 2016

      Výrok papeža Františka nie je v rozpore s Písmom Svätým, pretože papež hovorí o homosexuálovi, ktorý hľadá Boha a nie, že ho nehľadá. Kto hľadá Boha, zaroven hlada Pravdu a silu sa oslobodiť od hriechu homosexuality, či nachylnosti ku homosexualnym skutkom.
      Kedže papež hovori o človeku, ktorý sa chce zmeniť hladajuc pomoc u Boha, pápež ho nemôže odsudiť ako homosexuála, ktorý sa nechce zmeniť.

      LV20 hovori o ukamenovani za važne hriechy proti čistote a životu ako takému.
      Aj ked sa tam nehovori o upáleni, predsa ukamenovanie je dosť drastická smrť a ak sa pýtaš, prečo to vtedy bolo správne a teraz nie, ked ide o Sväté Písmo, treba rozlišovať:
      V Starom Zakone su zakony, ktoré poukazuju na hriechy, nasledky a tresty
      Hriechy stale ostavaju hriechmi – myslim tie za ktore ukamenovali, aj nasledky ostavaju ako napr. bezdetnost, strata požehnania atd… ale tresty sa zmenili prichodom Krista, čiže Novým Zakonom.

      Treba rozlišovať pojmy ako su: vražda, samovražda, trest smrti, …

      Zaiste chape človek že za samovraždu nemôžu ine osoby, ak ho k tomu nedonutili psychickým nasilím, lebo si to urobil sám (vedome a z vlastnej vôle)
      Ine osoby môžu za zabitie tej osoby ak na neho vyvijali psychicky natlak.
      To je už vražda,
      aj ked spáchaná samotnou usmrtenou osobou, podobne ako u eutanazii kde asistuju ine osoby, ale ku smrtelnej akcii dôjde preto, lebo na neho vyvijaju psychicky natlak.
      Aj ked v oboch pripadoch ide o samovraždu, predsa za učasti iných… čo len poukazuje na stupen hriešnosti asistovaných osôb.

      Potom je typicka ukladna vražda spôsobena nasilnikom ako napr. zastrelenim, alebo zabitim iným smrtelným nastrojom. Do tejto kategorie patria aj interupcie (umele potraty) alebo užívanie abortívnej antikoncepcie, pretože v každom pripade ide o usmrtenie už počateho človeka alebo potencionalne zrodeneho človeka, ktorý nedal suhlas na svoje usmrtenie.
      Naproti tomu bez suhlasu sa tak rozhodli za neho iní…
      K vražde patri aj eutanazia pri ktorej chorý človek nedokaže dať najavo, čo chce napr. v kome a oni ho odpoja od pristrojov.

      Vražda je až vtedy, ak človek nechce zomrieť a zabije ho iný… avšak neplati to v pripade sebaobrany alebo obrany spoločnosti.

      napr. ked pri sebaobrane zabiješ utočnika, nie je to vražda v pravom zmysle slova, i ked ho usmrtiš. Takisto vo vojne pri obrane spoločnosti, kde odvraciaš utoky utočnika, pričom usmrtiš utočnika.

      V Biblii sa piše, že anjel usmrtil tisice protivnikov, aby ubranil izraelitov.
      My ked sa modlime o ochranu pred utočnikmi, môžeme počitať s tým že Boh vypočuje naše modlitby a zahynu pritom samotní utočnici nejakou smrtelnou chorobou alebo katastrofou a nebude to z našej strany vraždou, i ked sme s tým počitali, že to Boh môže urobiť pre naše modlitby.

      V katechizme sa piše o povoleni trestu smrti,
      ale papež ho môže na nejaký čas zakazať ako napr. v tomto roku milosrdenstva. To však neznamená, že už nikdy nebude aktuálny alebo žeby trest smrti bol vždy nesprávnym rozhodnutím.

      Toto vedeli aj v minulosti a preto trest smrti sa použival, dokonca častejšie, lenže mal rôzne podoby a to podla toho, kto rozhodoval o jeho uskutočnení. Takže sa stavalo, že rozhodovali o tom nekompetentní a spôsob trestu nebol adekvatni – ako napr. upalenim zaživa

      • Anonym
        21 júla, 2016

        Dakujem velmi pekne 😊

  5. Bianka
    20 novembra, 2021

    Dobrý deň prajem, včera som bola na generálnej sv. spovedi a ako som sa spovedala z hriechov nečistoty nepovedala som, že ho spáchala aj pred 4 dňami..vyspovedala som sa z toho v globali za celý život a nepovažovala som za dôležité hovoriť kedy to presne bolo. A ešte sa chcem spýtať či je hriech keď sme sa milovali s manželom pri našom malom keď sa hral. Ďakujem.

    • emanuelbohsnami
      20 novembra, 2021

      Pokoj s Tebou, Bianka
      Kedže generalna spoved trvá dlhšie ako obvyklá, tam nie je až tak podstatné kedy bol spáchaný hriech, pokial o to nemá záujem knaz, ktorý by tým chcel niečo pochopiť, ale pokial je mu jasné všetko, tak nevadí ak neuvedieš počet-krat a kedy sa to stalo. Najdôležitejšie je vyznať všetky ťažké hriechy a ked ide o generalnu, tak aj všedne hriechy.

      Čo sa týka “milovania” pred dieťaťom. Predpokladam, že ide o malé dieťa (batoľa) a ktoré bolo v ohraničenej postielke i ked pri vedomí, že to videlo, lebo treba rozlišovať tieto maličkosti, od ktorých potom záleží, či su za hranicami nekontrolovatilných vášni a skutkov.

      Totižto, ak by pri milovaní bolo dieťa bez dozoru a nejakej ochrannej bariery, tak by sa mu mohlo niečo stať, ale predpokladám, že to by ste neurobili, skôr sa zrejme pýtaš kvôli tomu, že či nešlo o nejake pohoršenie voči dieťaťu.

      Pritom treba rozlišovať milovanie, kde nedochádza k pohlavnemu styku, lebo v takom pripade ide o kratkodobé povzbudenie a posinenie vzťahu, avšak na pohlavný styk, kedy manželia sa rozhoduju zaroven aj pre splodenie dieťaťa, tak je lepšie, ked nie su nikým rušení a to pri bdelom stave dieťaťa je ťažké.

      Pokial ide o to, či pohlad dieťaťa na tieto 2 spôsoby prejavov lásky nejako zle vplýva na jeho výchovu, tak ten 1.prejav môže vnímať pozitivne, ale ten 2.prejav je otázne do tej miery ako sa pritom správa, či ho to nejako vyrušuje, či pritom plače . Treba byť vnimavý na prejavy dieťaťa počas tohto aktu, čo opäť je ťažké z dôvodu odovzdanosti sa počas styku (milovania). Aj preto je lepšie tento prejav lásky a odovzdanosti radšej uskutočňovať v sukromí alebo s istotou, že dieťa spí.

      • Bianka
        20 novembra, 2021

        Pokoj s Vami , ďakujem krásne za odpoveď a uistenie, že som sa dobre vyspovedala. Naozaj ma to veľmi ťažilo, že som nepovedala, že ten hriech nečistoty bol aj pred 4 dňami. Zhrnula som to že sa to začalo od puberty a že sa to dialo aj pri prvom aj druhom tehotenstve. A neuviedla som presne že aj pred tými 4 dňami. Takže môžem v kľude spávať a chodiť na prijímanie. Myslím, že som sa z tých všetkých ťažkých hriechov vyspovedala.

        A čo sa týka dieťaťa áno ide o batoľa a bolo to v čase keď sa hral za gaucom, čiže to asi ani nevnímal..on sa hral a pozeral rozprávky.

Pridaj komentár

Diskusné FÓRUM

Najnovšie komentáre

Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Viktoria Hrklova komentoval OTÁZKY a ODPOVEDE
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
máj 2024
Po Ut St Št Pi So Ne
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Aktuality – NEWS – správy – novinky

Kúpiť knihu: Modlitby ku Kristovej Krvi

Kúpiť knihu: Ničivá sila okultizmu

Kúpiť knihu Zjavenia sv. Brigity Švédskej

Nový pápež – František – “Peter Rímsky”

NEOMYLNOSŤ pápeža

BREVIÁR – Liturgia Hodín – ŽALTÁR

ZJAVENIA Panny Márie (MEDJUGORJE)

HRIECHY-OKULTIZMUS

LÁSKA-VZŤAHY-SEXUALITA

EKUMENIZMUS – “Aby všetci boli jedno…”

Ó Srdcia lásky! Ó Srdcia navždy spojené v láske! Dajte mi schopnosť stále vás milovať a pomáhajte mi, aby som mohol naučiť druhých milovať Vás. Ó Ježíšu, vezmi moje úbohé, zraněné srdce k sebe a nevracaj mi ho, pokiaľ sa nestane planúcim ohňom Tvojej lásky. Viem, že si nezaslúžím byť pri Tebe, ale vezmi ma k sebe a posväť ma v plameňoch svojej lásky. Vezmi mě k sebe a nalož se mnou, ako sa Ti v Tvojej dobrote páči, veď Tebe úatrím. Amen. Ó Ježiš, čistá Láska, svätá Láska! Prebodni ma svojimi šípmi a nechaj stekať moju krv do rán Nepoškvrneného Srdca Tvojej Svätej Matky. Ó Nepoškvrnené Srdce, Srdce Matky, zjednoť ma s Najsvätějším Srdcom Tvojho Syna. Ó Srdcia lásky, dajte svetu život a spásu, slávu a lásku! Amen. Ó Ježíš! Ó Maria! Vy ste srdcia lásky. Milujem vás. Vezmite ma k sebe. Vám patrí moja úplná oddanosť.Amen. Ó Srdcia lásky! Vezmite ma k sebe. Vám patrí moja úplná oddanosť. Amen.