Boh – Ježiš Kristus – Cirkev – Matka všetkých národov

Just another WordPress.com site

Pavol Rábara k vystúpeniu v médiách Mons.Bezáka

 

Podpísal som sa pod Výzvu k spolupatričnosti katolíckej Cirkvi na Slovensku. Môže to znieť zvláštne, veď čo sa také deje, že sa Cirkvi vyjadruje podpora? Vrátili sa vari komunisti? Vypukla nová reformácia? Nie, to sa len bývalý trnavský arcibiskup postavil minulý víkend pred kamery.

Výsledkom Bezákovho „ukončenia mlčania“ je okrem iného aj polarizácia v Cirkvi a zmätok u veriacich. Podľa mnohých, s ktorými som sa po minulom víkende rozprával, Bezák v mediálnych vystúpeniach povýšil pravdu nad čudný príkaz o mlčaní. Keď som sa snažil naznačiť, že Bezákov úmysel, aj keby bol neviem ako svätý a dobrý, nemôže svätiť prostriedky, ktoré použil a ktoré sú ak nie priamo najhoršie, tak minimálne kontroverzné.

 

Niektoré skutočnosti už výstižne pomenoval Jaroslav Daniška z .týždňa, keď napríklad napísal, že Bezák „porušil vlastné záväzky (o sabatickom roku), cirkevné nariadenia (o mlčaní) a aj nepísaný džentlmenský kódex, že ak sa s niekým súkromne rozprávate, nezneužijete to proti nemu pred masami ľudí, keď sa navyše dotyčný ani nemôže brániť (rozhovory s arcibiskupom Zvolenským).“

Médiá nerozumejú Cirkvi a pritom je pre ne veľmi atraktívne, ak niekto zvnútra odokryje kontroverzné veci či rovno škandalózne znejúce praktiky. Je potom úplne pochopiteľné, že väčšina médií Bezáka nekriticky „žerie“. Následkom toho môže byť zdeformovaný obraz o ňom ako aj o Cirkvi. Naše médiá posudzujú Cirkev podľa seba, a preto ich hodnotenie biskupa nemusí automaticky znamenať, že rovnaké kritériá majú mať aj katolíci.

“Bezák ,ukončením mlčania’ Cirkvi rozhodne nepomohol.”

Zdá sa, že situácia sa dostala do bodu, v ktorom niet inej možnosti, ako byť „za Bezáka“ alebo „proti nemu“. Lenže takáto polarizácia škodí celému cirkevnému spoločenstvu a nemá nič spoločné s hľadaním pravdy. Nech bol Bezák odvolaný pre čokoľvek, či už spravodlivo alebo nespravodlivo, isté je, že nikto z nás nedisponuje takými informáciami, aby mohol odsúdiť Cirkev. Rovnako je nemysliteľné nazdávať sa, že pravdu sme sa dozvedeli z našich televízií. Po uplynulom víkende možno konštatovať akurát tak jednu vec. Bezák „ukončením mlčania“ Cirkvi rozhodne nepomohol.

Celá kauza s odvolaným arcibiskupom je napriek tomu pre Cirkev šancou. Najmä na sebareflexiu, či nebola v minulosti príliš tvrdá a klerikálna. A to až tak, že dnešná mladá generácia nedokáže rozlišovať. Napríklad aj to, či na dobrého biskupa stačí mať „ľudskú tvár“.

Pridaj komentár

Information

This entry was posted on 30 decembra, 2012 by in cirkevné slobodomurárstvo, Zneužité MÉDIA (TV-rozhlas-TLAČ).

Diskusné FÓRUM

Najnovšie komentáre

Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Viktoria Hrklova komentoval OTÁZKY a ODPOVEDE
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
Anonym komentoval PROSBY o MODLITBU
december 2012
Po Ut St Št Pi So Ne
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Aktuality – NEWS – správy – novinky

Kúpiť knihu: Modlitby ku Kristovej Krvi

Kúpiť knihu: Ničivá sila okultizmu

Kúpiť knihu Zjavenia sv. Brigity Švédskej

Nový pápež – František – “Peter Rímsky”

NEOMYLNOSŤ pápeža

BREVIÁR – Liturgia Hodín – ŽALTÁR

ZJAVENIA Panny Márie (MEDJUGORJE)

HRIECHY-OKULTIZMUS

LÁSKA-VZŤAHY-SEXUALITA

EKUMENIZMUS – “Aby všetci boli jedno…”

Ó Srdcia lásky! Ó Srdcia navždy spojené v láske! Dajte mi schopnosť stále vás milovať a pomáhajte mi, aby som mohol naučiť druhých milovať Vás. Ó Ježíšu, vezmi moje úbohé, zraněné srdce k sebe a nevracaj mi ho, pokiaľ sa nestane planúcim ohňom Tvojej lásky. Viem, že si nezaslúžím byť pri Tebe, ale vezmi ma k sebe a posväť ma v plameňoch svojej lásky. Vezmi mě k sebe a nalož se mnou, ako sa Ti v Tvojej dobrote páči, veď Tebe úatrím. Amen. Ó Ježiš, čistá Láska, svätá Láska! Prebodni ma svojimi šípmi a nechaj stekať moju krv do rán Nepoškvrneného Srdca Tvojej Svätej Matky. Ó Nepoškvrnené Srdce, Srdce Matky, zjednoť ma s Najsvätějším Srdcom Tvojho Syna. Ó Srdcia lásky, dajte svetu život a spásu, slávu a lásku! Amen. Ó Ježíš! Ó Maria! Vy ste srdcia lásky. Milujem vás. Vezmite ma k sebe. Vám patrí moja úplná oddanosť.Amen. Ó Srdcia lásky! Vezmite ma k sebe. Vám patrí moja úplná oddanosť. Amen.